Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Mobbning!

Av bekampamobbning - 30 maj 2014 20:04

Varje dag drabbas någon av mobbning...

Varje dag drabbas flera av mobbning... 

Varje dag går några hem från skolan... Gråter och orkar inte mer!

Varje dag går någon till skolan... med en klump i magen och önskar att det inte händer igen! Men det hjälper inte och önska. För när man kommer till skolan blir man slagen, sparkad på, bli kallad äcklig, ful och dålig! 


Men det finns hopp... Du kan hjälpa! Du kan göra något! Säga hej, ge ett leénde, följa med hem efter skolan...

Du kan bli en vän! Du kan minska hans/hennes klump i magen genom att göra det du inte gör. Varför gör du inte något när du ser att hon/han har det svårt?

Nu ska det få ett slut!!

 
 
Ingen bild

Maria03

30 maj 2014 20:37

Jag gillar den där texten... :)

bekampamobbning

31 maj 2014 11:41

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bekampamobbning - 5 juni 2014 16:45


Ha ha! Jag ser dig nog... Tillbaka med skorna på skohyllan för du ska ingen stanns och verkligen INTE till tågstationen!! Sätt dig ner! Jag har något viktigt o säga om livet... andledningar till att du INTE ska ta självmord!   1. Det finns någo...

Av bekampamobbning - 4 juni 2014 14:30


Hur var din dag idag?      1.(gul smiley) Bra!   2.(grön smiley) Sådär!  3.(röd smiley) Inte bra! ...

Av bekampamobbning - 2 juni 2014 18:21


Jag hade några bilder innan som jag verkligen gillade men jag tror bloggplatsen har tagit bort de på grund av att de var "stötande" på något sätt. Jag vet inte hur denna bild kan vara stötande... det var en kille som satt ensam i en korridor och man ...

Av bekampamobbning - 1 juni 2014 07:15

Alla som mobbar har en oftast en anledning till varför dom mobbar. Man kan t.ex ha det svårt hemma eller något annat. Vet du vad jag säger då? Låt inte det gå ut över andra! Här kommer 10 tips om saker du kan göra. Gör minst 5 av dom!   1. Ge dig...

Av bekampamobbning - 31 maj 2014 19:58


Mobbning är inte bara att säga "Du är ful och korkad" eller "Fick du bara E på provet, HAHA!" Visst, det är inte särskillt schysst men det är inte mobbning! Mobbning är när någon säger kanske "du är ful" flera gånger i veckan. Dom kan ta till våld ...

Presentation


Är du mobbad? Mobbar du? Har du ett annat problem. Jag är en tjej som nästan börjar gråta när jag hör ordet "självmord". Tillsammans kan du och jag kämpa emot självmord och mobbning.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Blir du mobbad?
 Nej
 Nej men retad
 Nej men har inga vänner
 Ibland
 Mm.. det händer
 Ja, jag blir mobbad.
 Ja, funderar på att ta självmord!!
 Jag känner någon som blir mobbad
 Jag mobbar själv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards