Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

10 tips till dig som mobbar

Av bekampamobbning - 1 juni 2014 07:15

Alla som mobbar har en oftast en anledning till varför dom mobbar. Man kan t.ex ha det svårt hemma eller något annat. Vet du vad jag säger då? Låt inte det gå ut över andra! Här kommer 10 tips om saker du kan göra. Gör minst 5 av dom!


1. Ge dig själv ett mål! Säg till dig själv att "nästa gång jag går förbi honom/henne så ska jag låta henne vara" och sen fortsätter du med kanske "hela veckan ska jag låta henne vara" och tillslut har du kanske slutat mobba.

2. Gå till ungdommsmottagningen. Som jag har sagt - dom e experter!

3. Ring bris (116 111)

4. Börja på boxning eller karate? Du kan få slåss med nån annan!

5. Säg till dina kompisar! Säg till dom att "vi kanske inte var så schyssta där"

6. Gå in på youtube! På youtube finns det många videor om just mobbning och självmord. Sök på #varje dag# #osynlig# #Varför just jag# eller #om jag bara brytt mig# så får du upp jätte bra videor om mobbning. Så du förstår vad du gör!

7. Säg förlåt! Om du inte vågar göra det öga mot öga så vaför inte skicka ett brev och aldrig mer mobba.

8. Bli en vän! Du kan säkert hitta något bra i personen du mobbar. 

9. Låt henne/han vara! Det finns inga ord, bara låt hen vara!

10. SLUTA MOBBA! Sluta bara med det!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bekampamobbning - 5 juni 2014 16:45


Ha ha! Jag ser dig nog... Tillbaka med skorna på skohyllan för du ska ingen stanns och verkligen INTE till tågstationen!! Sätt dig ner! Jag har något viktigt o säga om livet... andledningar till att du INTE ska ta självmord!   1. Det finns någo...

Av bekampamobbning - 4 juni 2014 14:30


Hur var din dag idag?      1.(gul smiley) Bra!   2.(grön smiley) Sådär!  3.(röd smiley) Inte bra! ...

Av bekampamobbning - 2 juni 2014 18:21


Jag hade några bilder innan som jag verkligen gillade men jag tror bloggplatsen har tagit bort de på grund av att de var "stötande" på något sätt. Jag vet inte hur denna bild kan vara stötande... det var en kille som satt ensam i en korridor och man ...

Av bekampamobbning - 31 maj 2014 19:58


Mobbning är inte bara att säga "Du är ful och korkad" eller "Fick du bara E på provet, HAHA!" Visst, det är inte särskillt schysst men det är inte mobbning! Mobbning är när någon säger kanske "du är ful" flera gånger i veckan. Dom kan ta till våld ...

Av bekampamobbning - 31 maj 2014 13:51

Nu får det vara nog!   just nu drabbas någon av mobbning...         just nu tar någon självmord... Nu finns han/hon inte mer! Det är på grund av dom som bara "lekte" med honom. Det är på grund av dom som BARA kallade henne ful, fet, dum, korkad...

Presentation


Är du mobbad? Mobbar du? Har du ett annat problem. Jag är en tjej som nästan börjar gråta när jag hör ordet "självmord". Tillsammans kan du och jag kämpa emot självmord och mobbning.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Blir du mobbad?
 Nej
 Nej men retad
 Nej men har inga vänner
 Ibland
 Mm.. det händer
 Ja, jag blir mobbad.
 Ja, funderar på att ta självmord!!
 Jag känner någon som blir mobbad
 Jag mobbar själv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards